اعمال قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (۱ مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درس دانش آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳) یک میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود، اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی، نه (یکم مرداد ۱۴۰۳) چند راهکار مناسب برای تحمل راحت گرمای شدید این روز‌ها تصادف دو خودرو سنگین در بزرگراه مشهد _ باغچه یک کشته برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) تب، سردرد و بدن درد مهمترین علائم بیماری تب دنگی است چه عواملی زمینه‌ساز انسداد سینوس‌ها و ایجاد بیماری سینوزیت می‌شوند؟ فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی افزایش ۱۹ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال آبی گذشته اعترافات قاتل سنگدل به قتل نگهبان گاراژ با ضربات سنگ دستگیری فالگیر شیطان‌صفت به جرم آزار و اذیت زن جوان دستگیری متهم به قتل مسلحانه مدیرعامل شرکت ساختمانی در سهروردی پنج کشته و سه مصدوم بر اثر حادثه رانندگی در لرستان+تصویر (۳۱ تیر ۱۴۰۳) قاپ‌زن‌های حرفه‌ای با شلیک پلیس تسلیم شدند دستگیری دو قاچاقچی حرفه‌ای| قاچاق موادمخدر با تاکسی
سرخط خبرها

امتحانات جبرانی دانش‌آموزان از ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد

  • کد خبر: ۲۴۰۲۴۱
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
امتحانات جبرانی دانش‌آموزان از ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد
برنامه امتحانات تابستان (جبرانی) دانش‌آموزان در حالی از ۱۵ مرداد آغاز می‌شود که ارزشیابی دانش آموزان دوره ابتدایی در تمامی پایه‌ها باید تا پایان مردادماه و همچنین دانش‌آموزان دوره متوسطه نیز تا هفته اول شهریورماه پایان پذیرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بخشنامه مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش و در راستای هدف عملیاتی ۱۹ از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به منظور اجرای راهکار ۱۱۹/۱ ایجاد ساز و کار‌های قانونی و ساختار مناسب برای سنجش و ارزشیابی عملکرد نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی، نکات اختصاصی و عمومی در مورد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی هر یک از دوره‌های تحصیلی به انضمام برنامه آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم روزانه، بزرگسالان آموزش از راه، دور ایثارگران و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم آموزش متوسطه نظری در تابستان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، ابلاغ شد.

لازم به ذکر است با استناد به ماده واحده اصلاح زمان برگزاری آزمون‌های نوبت شهریور دوره متوسطه - مصوب پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۳، به منظور افزایش بهره وری و ایجاد انعطاف در ساماندهی امور مربوط به تعلیم و تربیت دانش آموزان آزمون‌های تابستان سال تحصیلی جاری از ۱۵ مرداد ماه شروع می‌شود، لذا در این بخشنانه تاکید شده گونه‌ای برنامه ریزی شود تا با تاکید بر عدم کاهش کیفیت آموزش و یادگیری در دوره تابستانی دانش آموزان مدارس روزانه و بزرگسالان، آمادگی لازم برای برگزاری آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم بر اساس برنامه و زمانبندی حضور در حوزه آزمون فراهم شود.



نحوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان دوره ابتدایی:

۱ـ در تمام پایه‌ها ارزشیابی و اعلام نتایج دانش آموزان بر عهده معلم مربوطه است.

۲ـ ارزشیابی و اعلام نتایج نوبت تابستان (شهریور ماه سابق) مدارس دوره ابتدایی در تمامی پایه‌ها تا پایان مردادماه ١٤٠٣ انجام گیرد و به منظور ایجاد آمادگی مدارس برای شروع شایسته سال تحصیلی جدید از موکول کردن این فرایند به شهریورماه، جداً خودداری شود.


۳ـ در پایه ششم، ضمن رعایت مفاد ماده ۶ آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی، برگزاری آزمون هماهنگ منطقه‌ای نیز که از اختیارات مناطق است تا پایان مرداد ماه اتمام یافته و نتایج اعلام شود.

چگونگی برگزاری امتحانات دوره اول و دوم آموزش متوسطه (نظری، فنی‌و حرفه‌ای و کاردانش)

۱ـ آزمون‌های هماهنگ استانی و داخلی در تابستان سال تحصیلی جاری از ۱۵ مرداد ماه آغاز و تا هفته اول شهریورماه پایان پذیرد.


۲ـ آزمون نوبت تابستان برای درس / دروسی که دانش آموز / داوطلب آزاد در خرداد ماه ۱۴۰۳ و یا دوره‌های قبل در آنها موفق به کسب نمره قبولی نشده و یا تاکنون آنها را انتخاب واحد نکرده، برگزار می‌شود؛ بنابراین لازم است به شرکت کنندگان در آزمون‌های نهایی تابستان اطلاع داده شود که نمرات این نوبت به عنوان سابقه تحصیلی به سازمان ملی سنجش نظام آموزش کشور ارسال نمی‌شود و به منظور ایجاد سابقه تحصیلی برای آزمون سراسری پذیرش دانشجو بر اساس اعمال سوابق تحصیلی لازم است در نوبت خرداد درس مورد نظر خود را انتخاب و در آزمون آن شرکت نمایند لیکن نمرات این آزمون‌ها در تعیین معدل فارغ التحصیلی و ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند موثر است.

نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه 


۱ـ تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۰ اطلاعات دانش آموزان استثنایی با تعیین نیازمندی (منشی، وقت اضافه یا هر دو) برای هر دانش آموز متناسب با نوع آزمون از اداره آموزش و پرورش استثنایی / منطقه / ناحیه / شهرستان به حوزه‌ها ارسال و آمادگی حوزه برای برگزاری آزمون و ورود تجهیزات کمکی و توانبخشی بدون حافظه (بهدید، ماشین پرکینز، سمعک، دستگاه کاشت حلزون و ...) به همراه دانش آموزان توسط ادارات استثنایی با هماهنگی حفاظت آزمون بررسی و مورد تایید قرار گیرد.

تبصره: چنانچه دانش آموزی در زمان برگزاری آزمون‌ها با قبل از آن دچار مشکل یا سانحه‌ای شود که قادر به نوشتن نباشد با معرفی از اداره آموزش و پرورش استثنایی می‌تواند از منشی استفاده کند.

-۲ رئیس حوزه و عوامل اجرایی با همکاری ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان نسبت به ویژگی‌ها و نیاز‌های خاص هر یک از گروه‌های دانش آموزان استثنایی آگاه شوند.

تبصره: صدور ابلاغ منشی توسط اداره آموزش و پرورش منطقه شهرستان برای معرفی شدگان از اداره آموزش و پرورش استثنایی (طبق بند ۱) با اولویت همکاران شاغل در مدارس استثنایی مراکز جامع سنجش صورت گیرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->